Deklaracja Dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Świdnik zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.e-swidnik.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W części filmów nie ma napisów.
- Na stronie internetowej znajdują się pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Multimedia mogą nie posiadać napisów dla osób niedowidzących.
- Na stronie znajduje się wiele plików do pobrania. Nie wszystkie pliki są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik. Część dokumentów umieszczona jest w formie skanów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań, by nowe dokumenty zostały zamieszczone w poprawnej formie.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 14 dni po transmisji, publikujemy napisy do tych obrad.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez Firmę CONCEPT Intermedia, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Zgodność została oceniona na podstawie walidatora: https://wave.webaim.org/report#/https://www.e-swidnik.pl/.
Skróty klawiszowe
Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie, Shift + Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie, PgUp przewinięcie strony w górę, PgDn - przewinięcie strony w dół, Ctrl + "+" - powiększenie całej zawartości strony, Ctrl + "-" - pomniejszenie całej zawartości strony, Ctrl + "0" - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony, Home - przejście na górę strony, End - przejście na dół strony.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Małgorzaty Śliwińskiej — mejlowo dostepnosc@e-swidnik.pl lub telefonicznie 81 751 76 45.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:- Burmistrz Miasta Świdnik
- Adres: ul. Stanisława Wyspiańskiego 27, 21-040 Świdnik
- mejl: sekretariat@e-swidnik.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Urząd Miasta udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Świdnik — ul. Wyspiańskiego 27, 21-040 Świdnik,
Najbliższe przystanki komunikacji miejskiej (autobusy nr 5, 35, 55) znajdują się przy: ul. Niepodległości – szpital 02 - około 350 metrów, ul. Aleja Lotników Polskich – Helikopter 02 – 400 metrów, ul. Racławicka II 02 – 550 metrów od siedziby urzędu.
Do budynku prowadzą dwa wejścia - główne wejście do budynku Urzędu znajduje się od strony północnej, od ulicy Stanisława Wyspiańskiego. Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie, są przeszklone, posiadają kontrastowe pasy. Drugie wejście – boczne - po lewej stronie głównego wejścia. Do obu wejść prowadzą schody. Obok bocznego wejścia jest podjazd dla wózków prowadzący do głównego wejścia.
Przed schodami umieszczona jest fakturowa nawierzchnia. Pasami kontrastowymi oznaczone są: pierwsze i ostatnie stopnie schodów, filar przed wejściem, dzwonek do drzwi, winda, przeszklone drzwi, wystające elementy na korytarzach. Na schodach zamontowane są poręcze. Dzwonek do drzwi znajduje się na wysokości 80 cm po prawej stronie drzwi.
Biuro Obsługi Klienta jest na wprost głównego wejścia, do którego dla osób niewidzących prowadzą pasy prowadzące. Biuro Obsługi Klienta nie posiada lady dostosowanej do obsługi osób poruszających się na wózkach.
Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek za pomocą windy. Do sali plenarnej dostaną się wykorzystując platformę schodową.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze, po prawej stronie od głównego wejścia. W tej toalecie oraz w toalecie znajdującej się przy Sali plenarnej znajduje się instalacja alarmowa.
Przed i za budynkiem wyznaczono po dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Przed głównym wejściem do budynku znajduje się miejsce parkingowe w kolorze różowym przeznaczone dla rodzica z dzieckiem.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby, które posługują się językiem migowym, podczas załatwiania spraw w świdnickim magistracie mogą skorzystać z pomocy tłumacza online. Usługa polega na dostępie do zdalnego tłumacza języka migowego bez konieczności instalacji aplikacji. Dostępna jest przez cały tydzień, w godzinach pracy urzędu: od poniedziałku do środy w godz. 7.30–15.30, czwartek w godz. 9.00–17.00, piątek w godz. 7.00–15.00. Wystarczy zgłosić się do oznaczonego stanowiska w Biurze Obsługi Klienta. Pracownik ratusza, za pośrednictwem komputera z kamerą, połączy się z tłumaczem, który będzie pośredniczył w rozmowie.
W budynku są dwie pętle indukcyjne.
Osoby niewidome za pomocą aplikacji TOTUPOINT mogą poznać ścieżki komunikacji na parterze budynku: stanowisko portiera, plan tyflograficzny, Biuro Obsługi Klienta, Urząd Stanu Cywilnego. Na parterze budynku znajduje się plan tyflograficzny, na pozostałych piętrach plan ewakuacyjny. Winda, poręcze na klatkach schodowych oraz pokoje oznaczone są językiem Braille’a.