Strefa Aktywności Gospodarczej w Świdniku to teren o powierzchni ponad 200 ha w bezpośrednim sąsiedztwie Portu Lotniczego Lublin. Teren jest wyjątkowo atrakcyjny ze względu na bliskość portu lotniczego, ale również węzłów komunikacyjnych drogi S12 i S17.
SAG od strony wschodniej sąsiaduje się z terenami wchodzącymi w skład Portu Lotniczego Lublin w Świdniku. Od strony zachodniej z linia kolejową. Od strony północnej SAG jest ograniczona drogą wojewódzką nr 822, prowadzącą od węzła na obwodnicy Lublina w kierunku centrum Świdnika i Portu Lotniczego Lublin. Od południa SAG zamyka linia kolejowa nr 7 Warszawa-Dorohusk (granica państwa).
Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego przewidują w SAG możliwość prowadzenia następujących działalności:
- P(U) – produkcyjna, składy i magazyny z dopuszczeniem zabudowy usługowej
- PU – produkcyjna, składy i magazyny oraz zabudowa usługowa
- P,U – produkcyjna, składy i magazyny oraz zabudowa usługowa
- U/P – usługowa oraz produkcyjna, składy i magazyny
- U(P) – usługowa z dopuszczeniem produkcji, składów i magazynów
- U – usługowa
- U/SM – usługowa oraz składy i magazyny
- U/MN – usługowa oraz zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna
- U(MN) – usługowa z dopuszczeniem funkcji mieszkalnej
- U(MW) – usługowa z dopuszczeniem zabudowy mieszkalnej wielorodzinnej
- MN,U – mieszkaniowa jednorodzinna oraz zabudowa usługowa
- Uz – usługowa i tereny zieleni towarzyszącej
01 Tereny inwestycyjne między obwodnicą Lublina a ul. Nadleśną
Od wschodu teren ogranicza ul. Nadleśna, od zachodu bezpośrednio sąsiaduje z obwodnicą Lublina (zjazd – węzeł Tatary), od południa – z linią kolejową, a od północy z drogą wojewódzką nr 822 (ul. Mełgiewską) prowadzącą w kierunku lotniska i centrum Świdnika.
- U – usługowa
- PU – produkcyjna, składy i magazyny oraz zabudowa usługowa
Szczegółowe warunki zabudowy określa:
Miejscowy Plan Zagospodarowania Miasta Świdnik, Teren I
Miejscowy Plan Zagospodarowania Miasta Świdnik, Obszar I
02 Tereny inwestycyjne między ul. Nadleśną a ul. Lotniczą (część południowa)
Od wschodu teren ogranicza ul. Lotnicza, od zachodu ul. Nadleśna, a od północy ul. Skośna. Od południa teren graniczy z linią kolejową oraz z ul. Żwirki i Wigury (ciąg drogi wojewódzkiej nr 822).
- U – usługowa
- U/MN – usługowa oraz zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna U(MN) – tereny zabudowy usługowej z dopuszczeniem funkcji mieszkalnej
- U(MW) – usługowa z dopuszczeniem zabudowy mieszkalnej wielorodzinnej
- U(MN) – usługowa z dopuszczeniem funkcji mieszkalnej
- P(U) – produkcyjna, składy i magazyny z dopuszczeniem zabudowy usługowej
- P,U – produkcyjna, składy i magazyny oraz zabudowa usługowa
- Uz – usługowa i tereny zieleni towarzyszącej
Szczegółowe warunki zabudowy określa:
Miejscowy Plan Zagospodarowania Miasta Świdnik, obszar Lotnisko.
Miejscowy Plan Zagospodarowania Miasta Świdnik, Obszar A
03 Tereny inwestycyjne między ul. Nadleśną a ul. Lotniczą (część północna)
Od wschodu teren ogranicza ul. Lotnicza, od zachodu ul. Nadleśna, a od północy ul. Mełgiewska. Od południa teren graniczy z ul. Skośną.
- U – usługowa
- U(MN) – usługowa z dopuszczeniem funkcji mieszkalnej
- U/P – usługowa oraz produkcyjna, składy i magazyny
- U(P) – usługowa z dopuszczeniem produkcji, składów i magazynów
- Uz – usługowa i tereny zieleni towarzyszącej
- KS/ZI – tereny obsługi komunikacyjnej i zieleni izolacyjnej
- ZI – tereny zieleni izolacyjnej
04 Tereny inwestycyjne między ul. Lotniczą a Portem Lotniczym Lublin
Od wschodu teren ogranicza obszar lotniska, od zachodu ul. Lotnicza. Od południa teren graniczy z ul. Żwirki i Wigury (ciąg drogi wojewódzkiej nr 822). Od północy działki przylegają do ul. Mełgiewskiej.
- U – usługowa
- U(MN) – usługowa z dopuszczeniem funkcji mieszkalnej
- U/SM – usługowa oraz składy i magazyny
- Uz – usługowa i tereny zieleni towarzyszącej
- KS – teren obsługi komunikacji samochodowej
- KS/ZI – teren obsługi komunikacyjnej i zieleni izolacyjnej
- ZD – tereny ogrodów działkowych
- ZU – tereny zieleni urządzonej
05 Tereny inwestycyjne między obwodnicą Lublina a ul. Brzegową
Od wschodu teren sąsiaduje z obwodnicą Lublina (zjazd – węzeł Tatary), od zachodu teren ogranicza ul. Brzegowa, od południa – z linią kolejową, a od północy teren sąsiaduje z obwodnicą Lublina.
-
U – usługowa
-
P,U – produkcyjna, składy i magazyny oraz zabudowa usługowa
-
PU – produkcyjna, składy i magazyny oraz zabudowa usługowa
-
ZI – tereny zieleni urządzonej o funkcji izolacyjnej
-
G – teren infrastruktury gazowej
Szczegółowe warunki zabudowy określa:
Miejscowy Plan Zagospodarowania Miasta Świdnik, obszar A, B, C, D
Miejscowy Plan Zagospodarowania Miasta Świdnik, Obszar I
06 Tereny inwestycyjne między ul. Brzegową a linią kolejową
Od wschodu teren ogranicza ul. Brzegowa, od zachodu graniczy z linią kolejową od południa – z linią kolejową, a od północy teren sąsiaduje z obwodnicą Lublina.
Szczegółowe warunki zabudowy określa:
- U – usługowa
- P,U – produkcyjna, składy i magazyny oraz zabudowa usługowa
Miejscowy Plan Zagospodarowania Miasta Świdnik, Obszar I
System Informacji Przestrzennej – geoportal Powiatu Świdnickiego
DLACZEGO ŚWIDNIK?
- Położenie w bezpośrednim sąsiedztwie Lublina (12 km), Portu Lotniczego Lublin w Świdniku, międzynarodowych tras S12 i S17, linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dorohusk, kilkadziesiąt kilometrów od przejść granicznych z Ukrainą i Białorusią
- Lider w pozyskiwaniu funduszy unijnych
- Siedziba WSK PZL-Świdnik
- Bliskość ośrodka akademickiego Lublin (5 publicznych uczelni wyższych, 5 niepublicznych).